Haglöfs gør bæredygtighed lettere

8 aug
Haglöfs gør meget ud af deres miljøprofil (Foto Eventyrsport.dk)

Haglöfs gør meget ud af deres miljøprofil (Foto Eventyrsport.dk)

Bæredygtighed er et buzz-word. Et ord, vi har brugt så meget efterhånden, at man nærmest er blevet træt af det. Vi skal leve bæredygtigt og købe bæredygtigt, hvis vi gerne vil passe på vores jord og miljø. Men finten ved at købe bæredygtigt er at finde et mærke, som gør det nemmere. I stedet for at skulle bruge tid på at finde ud af, om det er bæredygtigt, kan du bare stole på, at produkterne er produceret med størst hensyntagen til miljøet. Haglöfs er det mærke, du leder efter.

En ambitiøs vision

Firmaer kan i princippet komme af sted med at skrive mange ting på sin hjemmeside, som vi som forbrugere ikke har en jordisk chance for at tjekke. Men Haglöfs har taget konsekvensen. På deres hjemmeside har de lavet en decideret fane bare til emner under bæredygtighed. Du kan læse deres meget ambitiøse vision om at være det mest bæredygtige brand inden for friluftsudstyr. Men du kan også finde ud af, hvordan de arbejder med bæredygtighed inden for transport, valg af samarbejdspartnere og materialer. Helt konkret kan du læse, at Haglöfs har planer for at nedbringe CO2-udledning, at de sortere alt deres affald og at de minimerer deres rejsemidler, så de ikke bruger fly, hvis de kan lade være.

Share

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *